• MIT: magistro studijos besivystančių šalių ekonomikoje ir duomenų moksle

    Prisidėti prie tikslo kviečia Gailius Praninskas
Kampanijos pabaigos data
10/01/2019 - 01:45
Iki sutelkitnio finansavimo kampanijos pabaigos liko 36 dienos
Gailius Praninskas's picture

Gailius Praninskas

Tikslui surinkta
1 374,62 €
10 550,00 €
13.03% tikslo pasiekta


Prisidėkite:

PayPal
TransferGo
Bankas

Sveiki, esu Gailius. Šįmet man pasisekė - gavau išskirtinę galimybę studijuoti novatoriškoje programoje Masačusetso technologijų institute. Mano tolimesnių studijų kryptis – besivystančių šalių ekonomika ir duomenų mokslas. Skamba sudėtingai, o yra visai paprasta – mokysiuosi apie problemas, su kuriomis susiduria neturtingi žmonės, apie tai, kaip jas tirti bei mažinti. Studijuoti šioje programoje man kainuos apie 40000 eurų – ir nors studijuodamas bakalaurą Amsterdamo universitete dirbau, remiuosi fondais ir šeimos santaupomis, šiuo metu turiu apytiksliai 30000. Todėl prašau Jūsų pagalbos likusiai daliai padengti. Galbūt dabar klausiate - kodėl aš? Iš tiesų, asmeniškai prašyti pagalbos nėra lengva – nemanau, kad esu kažkuo išskirtinis ir vertesnis už kitus jūsų pastangų. Atsakyti į šį klausimą galiu tik taip – mano gyvenimo tikslas, siekis ir prasmė yra padėti kuo daugiau žmonių nugyventi kuo oresnius gyvenimus.

Orumas atsiremia į laisvę – laisvę gyventi be baimės dėl savo gerovės, negalvojant apie tai, kaip sudurti galą su galu. Besivystančių šalių ekonomikos studijos man suteiks pačias geriausias žinias ir įgūdžius, siekiant šio tikslo.

Kodėl besivystančių šalių ekonomika?

Besivystančių šalių ekonomika – tai teorijos, kaip vystyti skurdersnių valstybių ekonomiką efektyviausiai, mažinant socialinę nelygybę. Pamokos iš šių šalių laisvai taikomos ir neturtingiesniems išsivysčiusių valstybių sluoksniams. Būtent todėl ši ekonomikos sritis svarbi ir Lietuvos bei Rytų Europos kontekste – šiose valstybėse tebėra ganėtinai aukštas ekonominės nelygybės lygis. Čia yra ir mano asmeninė motyvacija – augant Lietuvoje, man dažnai kildavo įvairūs klausimai. Kodėl kai kurie žmonės gyvena daug geriau nei kiti? Kodėl Lietuvos jaunimas masiškai emigruoja? Kodėl močiutės Lietuvoje žiemą bijo įsijungti šildymą? Mūsų valstybėje socialinės atskirties problema opi, vis dėlto, 2017 m. duomenimis, pagal nelygybės statistiką, Lietuvą Europos Sąjungoje lenkia tik Bulgarija. Akivaizdu, kad tokią situaciją reikia keisti. Tai man buvo akivaizdu, ir renkantis studijuoti ekonomiką Masačusetse.

Nelygybės Europos Sąjungoje duomėnys - "income quintile share ratio" (pajamų kvintilinis santykis), išreiškiamas kaip penktadalio daugiausiai ir penktadalio mažiausiai uždirbančių asmenų vidutinių pajamų santykis. (Eurostat, 2017 m.)

Kodėl Masačusetso Technologijų Institutas?

Apskritai, mano pasirinktoje srityje MIT yra aukščiausiai reitinguojamas universitetas pasaulyje. Tai nenuostabu, nes instituto profesoriai yra garsiausi besivystančių šalių ekonomikos specialistai visame pasaulyje. Tarkime, mane mokysianti Esther Duflo ne vieną kartą yra atsidūrusi Time žurnalo 100 įtakingiausių žmonių sąraše. Ne maža tokio pasisekimo priežastis yra ta, kad MIT profesoriai įkūrė ir administruoja didžiausią pasaulyje besivystančių šalių ekonomikos mokslinių tyrimų institutą – Abdul Latif Jameel Poverty Action Lab (J-PAL). Aš manau, kad galiu būti tiltas tarp šio instituto ir Rytų Europos, nes šiuo metu fondas vangiai bendradarbiauja su mūsų regionu. Vienas toks šansas, kuriuo ketinu pasinaudoti – galimybė studijų metu pravesti savo mokslinį tyrimą viename iš instituto partnerių.

Abdul Latif Jameel Poverty Action Lab administruojami projektai ir organizacijos išsiplėtimas (2018 m.).

Kaip mano studijos prisidės prie Lietuvos plėtros?

Savo praktikos metu aš norėčiau aiškintis, kokios priežastys Lietuvoje lemia didelę atskirtį bendrojo ugdymo mokyklų mokinių rezultatuose. Tai svarbu, nes mokinių rezultatai lemia jų galimybes ir norą siekti tolimesnio išsimokslinimo – pavyzdžiui, jei tau nesiseka mokykloje, tu toliau mokytis gali ne tik nebegalėti (tarkim neįpirkti mokamų studijų), bet ir paprasčiausiai nebeturėti tam motyvacijos. Tačiau tai atsiliepia ir žmonių asmeninei finansinei padėčiai – mes žinome, kad kiekvieni papildomi metai išsilavinimo padidina žmogaus metines pajamas nuo septynių iki dešimt procentų. Akivaizdu, kad tokiu būdu gali atsirasti socialinė nelygybė – jei Jonukas eina į mokyklą ir pabaigia tik septynias klases, nes jam nesisekė, o Onutė aukštąjį – jos finansinė padėtis gyvenime, tikėtina, bus žymiai geresnė.

Aš noriu sužinoti – kodėl kai kuriems vaikams mokykloje nesiseka ir ką mes galime pakeisti, kad suteikti jiems kuo didesnius šansus geresniam gyvenimui.

Dabar aš šių priežasčių dar nežinau, ir man kartais atrodo, kad niekas nežino. Dažnai besivystančiose šalyse prastas išsimokslinimas būna dėl to, kad mokiniai ankstyvoje paauglystėje paprasčiausiai nustoja lankyti mokyklą dėl finansinių, sveikatos ar šeimos priežasčių. Rytų Europoje ši problema praktiškai neegzistuoja – didžioji dalis vaikų ir jaunuolių lanko mokyklą, tačiau jų rezultatai išlieka labai netolygūs. Todėl savo moksliniu darbu MIT tikiuosi prisidėti prie šio klausimo atsakymo.

Tolesnis kelias?

Po studijų planuoju grįžti į Europą ir dirbti prisidėdamas prie Rytų Europos valstybių ekonominės padėties gerinimo. Turiu du galimus kelius: pirma, svarstau galimybę kartu su MIT įkurti savo konsultacijos organizaciją, kurios pirmas ir pagrindinis taikinys būtų mūsų regionas. Šiuo metu Masačusetso instituto J-PAL organizacija su partnerių pagalba yra išsiplėtusi daugiausia Afrikoje, Amerikoje ir Azijoje, todėl matau puikią galimybę plėstis ir Europoje. Pasirinkimas tarp šių dviejų galimybių labai priklausys nuo mano patirties MIT ir mano sugebėjimo įtikinti dėstytojus savo idėjų vertingumu. Manau, kad man pavyks. Tačiau jei tas nebūtų įmanoma, turiu ir atsarginį planą - kelis metus dirbti tarptautinėse ar lietuviškose organizacijose, skirtose besivystančių šalių plėtrai. Tokių organizacijų pavyzdžiai – Europos rekonstrukcijos ir plėtros bankas, EuropeAid, taip pat pačios Europos Sąjungos ar komisijos postai. Šiose organizacijose dirbantys žmonės savo laiką leidžia, spręsdami įvairiausias plėtros problemas – iš jų galėčiau pasisemti neįkainojamos patirties. Be šių dviejų pagrindinių planų, ateityje taip pat planuoju vėl dėstyti universitete, ką sėkmingai dariau Amsterdamo universitete jau du metus.

Studijuodamas Amsterdamo universitete ten taip pat dėsčiau. Tai suteikė man daug žinių bei leido jaustis, lyg prisidedu prie augančios ekonomistų kartos. Norėčiau toliau pratęsti šią patirtį ateityje.

Finansai

• Studijų ir draudimo kaina – €26550
• Pragyvenimo išlaidos – €16000
• Prognozuojama turima suma studijos pradžios metu (stipendija, pusę metų darbo iki studijų pradžios, šeimos parama) – €32000
• Likusi suma – €10550

Finansų paiešką pradėjau, tik sužinojęs, kad įstojau į programą. Aplikavau į lietuviškus fondus – LR Vyriausybės programą „Kitas Šimtas“ , Mariaus Jakulio Jason fondą – su šių fondų pagalba tikiuosi pasidengti bent dalį studijų kainos. Kadangi turiu pusę metų iki studijų pradžios, planuoju dirbti Amsterdamo universitete, dėstydamas ir vesdamas pratybas. Galų gale, dalį finansinės paramos man suteiks šeima. Tačiau viską suskaičiavus, man trūksta apie dešimt tūkstančių eurų iki reikiamos studijoms sumos. Būčiau labai dėkingas, jei jūs nors truputėlį prisidėtumėte prie mano svajonės įgyvendinimo!

Ačiū Jums, linkiu geros dienos!

Jei turite klausimų ar šiaip norite šia sritimi pasidomėti daugiau mano elektroninio pašto adresas [email protected] visada atviras!

Rėmėjų atsiliepimai

    Tadas Kriščiūnas. Tikiu perspektyva. Taip ir toliau.
    JBalčikonis. Linkiu sėkmės!
    Vilius Kraujutis . Man atrodo, prasminga idėja ir siekis. Sėkmės!
    Beatričė Aug. Tu puikus pavyzdys, kaip atkakliai reikia siekti svajonių. Tikiu Tavo perspektyva ir linkiu sekmės!
    Anonymous. Sėkmės moksluose. Siek aukštumų.
    Anonimas. Kas lemia žmonių skurdą verta paskaityti Robert T. Kiyosaki kngas Du tėčiai - turtingas ir vargšas bei kt.

Dokumentai

Pazyma

Universiteto priėmimo pažyma

Laiskas

Motyvacinis studento(-ės) laiškas

Laiskas

Dalyvio CV